Vinaora Nivo SliderVinaora Nivo SliderVinaora Nivo Slider

Sylwetka po mamie 

Jeśli jesteś zdrowa to tylko 1/3 nadmiaru kg zawdzięczasz genom. 2/3 to Twoja zasługa. Zatem wygodne tłumaczenie, że sylwetkę odziedziczyłaś po mamie…bardzo mało ma wspólnego z prawdą 

Ziemniaki tuczą

Są w diecie źródłem węglowodanów złożonych, których obecność warunkuje prawidłowy metabolizm tłuszczu. Poza tym zawierają mnóstwo potasu i witaminy C. Zatem są zdrowe…jeśli nie występują w postaci frytek Kaloryczności nadaje sos i dodatki

Gorzka czekolada ma mniej kcal

Uwaga łasuchy…ma niestety więcej tłuszczu niż mleczna

Kawa odchudza

W dużym uproszczeniu powiedzieć można, że kofeina przyspiesza metabolizm. Myślenie iż samo picie kawy  nas odchudzi jest błędem. Kawa działa podrażniająco na błonę śluzową żołądka oraz wypłukuje sole mineralne z organizmu, więc jej działanie jest dalekie od prozdrowotnych właściwości

Słodziki są szkodliwe

Tak, ale tylko dla chorych na fenyloketonurię. Poza tym używane w nadmiarze mogą wywoływać biegunki. Stosowane w dużych ilościach przez długi czas dają uczucie metalicznego posmaku w ustach. 

Biały chleb tuczy

Kaloryczność wszystkich gatunków pieczywa jest podobna. Białe pieczywo jest lekkostrawne, wskazane na diecie osób cierpiących na problemy żołądkowe. Biały chleb zawiera niestety mniej pożądanego na diecie osób otyłych błonnika, który wypełnia żołądek dając uczucie sytości. 

Sałatki jem do woli

Warzywa maja mało kalorii…jednak w sałakach pułapką są dodatki – grzanki smażone na tłuszczu, sosy majonezowe! Łyżka majonezu = 130 kcal, oliwy = 160 kcal

Alkohol pomaga w trawieniu

Alkohol to tzw. puste kalorie, które organizm spala w pierwszej kolejności, dopiero później zabiera się do trawienia posiłku. To sprzyja powstawaniu zapasów tłuszczu. Zdrowe jest czerwone wytrawne wino, jednak nie koniecznie na diecie odchudzającej!

"light" jem bezkarnie

light oznacza jedynie, że kaloryczność produktu obniżono o 30%. Aby jogurt był light – został dosłodzony „zastępnikiem” cukru, nie rzadko sztuczną substancją słodzącą.

Mniej jem, więcej chudnę 

Na skutek głodówek, organizm gromadzi zapasy na „cieżkie czasy”… gromadzi w postaci tkanki tłuszczowej. Metabolizm zwalnia, a wolniejszy metabolizm oznacza większe skłonności do tycia

Suplementy

Bywa, ze łykając magiczną pigułkę oczekujemy cudu, niestety sama pigułka niewiele pomoże. Zmiana diety i polubienie aktywności fizycznej dadzą pożądane efekty.

Woda odchudza

Ma 0 kcal ale poza tym żadnych cudownych właściwości. Zapijając się oszukujemy żołądek i rozciągamy go, a on i tak upomni się o przynależną porcję żywieniową

Po 18:00 nie wolno jeść

Tak ale jeśli o 20,00 jestem już w łóżku. Zasada mówi, że 2-3h przed snem jemy ostatni posiłek. Zatem jeśli pracujemy do 23,00 nie jedząc od 18,00 głodujemy!

Owoce jem do woli

Te, które zawierają stosunkowo mało cukrów a dużo wody można zaliczyć do „niewinnych” przekąsek a więc truskawki, maliny, jagody. Zawsze powinno jadać się z umiarem, bez względu na kaloryczność produktu.

Sushi ma mało kalorii

Niestety, nie jest niskokaloryczne. Robi się je z tłustych ryb z dodatkiem majonezu czy pełnotłustego serka a wszystko to otoczone jest białym ryżem, który błonnika ma jak na lekarstwo.

No przecież dużo chodzę w domu

Pożądana aktywność fizyczna warunkująca utlenianie tkanki tłuszczowej trwać powinna przynajmniej 3 razy w tygodniu po 1h. Fakt posiadania schodów w domu czy ogródka nie warunkuje nam „spalenia” zbędnego tłuszczyku.

Design by © Agencja Interaktywna TeamWorks